24 Mayıs 2011 Salı

Her yer Polen.. Her taraf Polen.. Sağ sol Polen.. hep Polen Hep Polen..

Arkadaş günümüz Almanya'sında ağaçlar uluorta çiftleşiyor. Yani öyle böyle değil millet polenini ortaya salıyor ooh sonra kim kime dum duma. İnanır mısın kimin eli kimin cebinde belli değil. Evet evet kavak ağaçlarından bahsediyorum sevgili okur. Bu ağaçlardan dolayıdır ki bulunduğumuz ortamda sokakta yürümek bir hayli zor.

'' Bu arada ek bilgi gençler; sanıldığı üzere erkek kavak ağaçları polen yaymazlar. Yalnızca dişi kavak ağaçları polen yayarlar ve tabiki açık ve net bir şekilde dişi kavakların bu polen yayma işlemi çiftleşmek için değildir. Dişi kavaklar yalnızca ileride yeni, güzel, minik kavakcıklar olacak olan tohumları  uzak diyarlara taşımak  amacıyla bu pamukcukları bi nevi paraşüt gibi kullanırlar. ''

Bu ara bilgiyi de verdikten sonra ilk cümlede söylediğimiz çiftleşme olayının yalnızca okuyucuyu etkilemek ve sanki burda çok önemli bir dedikodu anlatılacakmış hissiyatını yaratmaktır. Neyse efendim, yukarıda da söylediğimiz gibi an itibariyle sınırları dahilinde bulunduğumuz Berlin dolaylarında mayıs ayında bu polenlerden dolayı sokakta yürümek  kışın deli gibi kar yağarken tipide yürümek gibi bişi. Yani şöyle ki; mesela zaman kavramınız olmasa sabah kalktığınız anda dışarıda bu beyaz polenleri görseniz inanın bana kar yağıyor sanarsınız zira buradaki polenler bildiğiniz üç beş tane değil, aksine bildiğiniz metrekareye 3-5 ton arası falan düşüyor sanırım. Evet baya bi salladım. Ama o kadar olmasa da hatırı sayılır bi tonajda düşüyor heralde.

Neyse efendim cidden abartmıyorum, tamam sayıları abartıyorum ama hakkında yazı yazmak için polenleri seçtiğime göre bakınız dikkate değer bir sorunla karşı karşıyayız yani lütfen. Bu durumun alerjisi olanlar için büyük bir sorun olmasını geçtim, arkadaş benim için de çok büyük bir sorun. Yemin ederim nefes almaya, hapşurmaya korkuyorum yani. Hayır tam böyle büyükçe bir nefes alıyoruz ya hani, heh işte tam o sırada ağzıma burnuma girecekler diye yaşamsal faaliyetlerimi kısıtlıyorum. Bu ne arkadaş yahu! Herkes polenine sahip çıksın. Olmadı icabında  kökünden keseriz yani ona göre... Ayağınızı denk alın len.

Size çok ilginç bişiden daha bahsetmek istiyorum sevgili dostlar ama gerçekten çok ilginç. Hatta bence bariz bi şekilde bilimsel bir araştırma falan yapılmalı bu konuda yani öyle böyle değil. Bakınız gençler sokakta havada kafasına göre rotasız bi şekilde uçan milyonlarca polen var ama bunlardan hiçbiri bir insanın saçına konmuyor arkadaşım. Çok ilginç değil mi ? Yani yolda giderken o kadar polenin içinden geçiyoruz, bu kadar çok polen var,  her taraf bembeyaz, adeta kar yağıyor ama gel gör ki bu polenler kimsenin saçına iniş yapmıyor. Çok ilginç bence! Hemen araştırılsın !!!

Bugün de baya bi saçmaladık... Neyse hadi gittim ben. Kalın sağlıcakla...

6 yorum:

  1. Ben de Berlin'de Erasmusa gideceğim. Fakat kalacak yer bulamadım, bu konuya ilişkin bilginiz varsa ve yazarsanız çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
  2. twitter'dan menekşe ezgi yaman olarak üye oldum fakat yorum göndermeyi beceremedim :) adsız olarak yazan benim.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle merhabalar,
    Uzun zamandır blogumla ilgilenemiyorum bu yüzden biraz geç cevap verebildim öncelikle bu yüzden özür dilerim.

    http://www.studentenwerk-berlin.de/wohnen/studentische_wohnanlagen/index.html

    Yukarıda verdiğim adresten Berlinde bulunan tüm yurtların iletişim bilgilerine ve yurtlar hakkında bilgilere ulaşabilirsin.
    Buradan okuluna yakınlık sırasına göre yurtlara mail gönderebilirsin yada almancan iyiyse eğer arayıp bilgi istemen daha hızlı cevap alabilmen açısından daha mantıklı olacaktır.

    Dediklerimi yaptıktan sonra eğer hala sorunun olursa mail yoluyla bana ulaş, bağlantılarım vasıtasıyla daha ayrıntılı yardımcı olmaya çalışırım.

    Hadi kal sağlıcakla
    Emek

    YanıtlaSil
  4. Kardeşim bende prag'A universite okumak için gidiceğim baştan. 4 5 sene orda kalıcam sen oraya geziye gittiysen biraz bilgi verir misin :) GÜZEL BİR YAZI YAZABİLİR MİSİN ?

    YanıtlaSil
  5. Berk öncelikle merhabalar,

    Prag hakkında güzel bir yazı yazmak yerine ben sana PRAG'da erasmus yapmış ve neredeyse avrupayı karış karış gezmiş bir arkadaşımızın blogunun adresini vereyim sana oradaki üniversite hayatı yaşam tarzı sosyal hayat ve aynı zamanda diğer ülkeler hakkında ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsin.

    http://erasmusinprague.blogspot.com/

    Hadi kal sağlıcakla =)

    Emek

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler... :) O blogu okumuştum galiba prag'la ilgili yazan tek arkadaşımız o.

    YanıtlaSil