23 Ekim 2010 Cumartesi

Alexander Platz

Sevgili okur uzun zamandır görüşemiyoruz malum yapılması gereken işleri yapmaktan sana zaman ayıramadım öncelikle bu konuda kusuruma bakmamanı rica ediyorum.

Şimdi gelelim bu zaman zarfında neler yapıp nereleri gezip neler gördüğümüze. Yaptığım her şeyi buraya yazamayacağım çünkü not almadım yaparken pek fazla, dolayısıyla hatırladığım kadarıyla ve fotograf makinemdeki fotoların bana hatırlattığı kadarıyla yazacağım artık idare ediver...

Evet sevgili okur sana öncelikle Alexanderplatzdan bahsetmek istiyorum. Meydan Mitte'de bulunuyor ismini Rus imparator I.Aleksandr'dan almaktadır efendim aynı zamanda meydanda Fernsehturm ve Weltzeituhr bulunmakta. Meydanın Fernsehturmdan çekilmiş bir fotografını göstermek istiyorum size ama bu fotografı ben çekemedim çünkü bu kuleye çıkmanın oldukça pahalı olduğu söyleniyor neyse efendim buyrun görüntü...



Efendim bu Alexanderplatzda bir de bildiğiniz pazar bulunmakta bizm ramazanlarda açılan ufak ağaç ev dükkanlar gibi dükkanlar var gayet şirin bir görüntü gidilesi gezilesi...

Evet sevgili dostlar meydanın fazla bi numarası yok açıkcası gelelim meydanda bulunan Fernsehturm ve Weltzeituhr'a, sevgili gençler önce ikisinin de bir arada bulunduğu gayet güzel bi foto var elimde onu sizinle paylaşayım isterim.

Efendim siz güzel insanlara öncelikle bu fotoda arkada bulunan  Fernsehturm'dan bahsetmek istiyorum. Şöyle ki; kule isminden de anlaşılacağı üzere bildiğimiz TV kulesi, yükesekliği üzerindeki antenle birlikte 368 metre imiş aynı zamanda kule Almanya'nın en yüksek Avrupa'nın da en yüksek 4. kulesi imiş sevgili dostlar. Kulenin tepesindeki kürenin içinde Bir restaurant olduğu söyleniyor ayrıca tam olarak gidip denemedim ama siz burada yemek yerken aynı zamanda etrafınızda 360 derece dönerek şehri gece ışıklar altında seyredebiliyormuşsunuz efendim. Benim restauranta verecek o kadar çok param yok diyorsanız yine az bir miktar olmayan fiyatı ödeyerek sadce kulenin tepesinde 360 derece dönmeye de gidebilirsiniz. Gittik gördük pek de bi numarası yok aslında bilginize...

Kulenin önünde gördüğünüz bu silindirin ismi de efendim Weltzeituhr.Dünyanın çeşitli kentlerindeki saatleri gösterebildiği hurafesi dolaşıyor ortalıkta ama yersen...

Efendim bu Weltzeituhr'un elimde bir de gece çekilmiş fotosu mevcut fakat benim kameramdan olduğu için guzel bir görüntü elde edemedik kusra bakmayınız...

Buyrunuz efendim;
                                               

Sevgili okur Alexanderplatz hakkındaki yazımı burada bitiriyorum yaklaşık bi 20 dakika içinde tekrardan görüşmek üzere. Çamaşırhaneye gitmem gerek hemen geliyorum bekle burda!

Hadi bakalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder