8 Ekim 2010 Cuma

Okul... Maç... Parti... Falan da Filan

Evet sevgili dostlar dünden kalmanın yorgunluğuyla hala uyuyorken telefonuma bir mesaj geldi "Are you going to meet us at 11" ben gece saat 5'te uyudum ve sabah 10'da bu msj geldi. Kalkıp hazırlandım, duşumu aldım, çıktım dışarı 5 saatlik uykuyla adeta uyurgezer gibi okula gittim. Bu arada siz güzel insanlara okuldan da biraz bahsetmek istiyorum izninizle. Bir çok binasıyla gayet tarihi ve gayet güzel mimariye sahip efendim. Tiergarten'da belli bir alanda  okulun fakültelerini görebilirsiniz. Ayrıca okul da gayet yeşil bir ortam içinde bulunmakta. Daha sadece bir fotografını çekebildim fakat sonraları güncelleme yapacağım şimdilik elimdeki tek foto olan ana binanın girişini göstereyim. (azıcık ucundan...)



Nese okulda önce yemekhanede yemek yedik. Yemekhane diyorum da sen inanma bana bildiğin 5 yıldızlı otel restaurantı bi kuş sütü eksik açık büfe. Her şeyin fiyatı üzerinde yazıyor aralarından istediğini seçip kasaya gelip ödemeni yapıyorsun sonra afiyet olsun sevgili okur. He öyle 5 yıldızlı falan dedim diye pahalı sanmayasın sakın tepsini doldur ağzına kadar 3€ ödeyip al. Evet aynen böyle. Türkiyedeki gibi pişmemiş köfteye, su gibi çorbaya, çok afedersiniz sümüklü bamyaya 2 lira ödemenize gerek yok. (Almanlar yapıyo abi yeaağ!)

Nese efendim siz güzel insanlara daha önceden Deutsche Bank'ta bloke hesap açtırdığımı söylemiştim. Yemeğimizi de yedikten sonra Deutsche Bank'a banka kartı başvurumuzu yapmak için gittik İngilizce Almanca karışık konuşup anlaştık efenim. Burada daha önce de söylediğimiz gibi bize Bürgerämt'dan aldığımız ikametgah gibi bir belgeyi (Anmeldebestätigung) sordular. Nese banka kartımızın bir hafta içinde posta kutumuzda olacağını söylediler biz de inanıp, güvenip, imzayı atıp, çıktık efendim.

Daha sonra ordan Sparkasse denen bankaya gittik nedeni gerçekten çok komik. Eğer senin bankada hesabın varsa ve yanında başka bir arkadaşını hesap açmaya götürürsen banka sana 25€ veriyor. Şaka değil lan yanlış duymadınız aynen böyle. 25€ heh... Banka herhangi bir kontrat da imzalatmıyor sana işin güzel tarafı da bu sanırım. Türkiye'de olsa inan bana millet bunu işe çevirirdi. ''Ne iş yapıyorsun ?'' ''bankaya adam götürüyorum, kişi başı 25€ alıyorum'' Ooh kıyakmış. Biz de bu fırsattan faydalanmak adına 3 arkadaş Sparkasse'ye gittik ve hesap açtırdık, şimdilik 50€ ortak paramız var.

Bu arada sevgili okur konu açılmışken  söylemek istediğim çok önemli bir şey var ki o da şudur Sparkasse swift için kesinti yapmıyormuş buna pek de inanasım gelmedi açıkcası çünkü 3 ayrı şubeye birden sordum üçü de farklı şeyler söyledi bu konu hakkında. En sonuncusu en kötü 12.5 euro kesilir ama kesilmeyebilir de dedi. Bu sorunun cevabını tam olarak bulamadım ama bulduğum zaman seni bilgilendireceğim merak etme...
Efendim Sparkasse ile de işimiz bittikten sonra FrankFurter Allee'de Ring center denen bir alışveriş merkezi mevcut oraya gittik. Real'e girdim ve kendime bir ufak ütü, ufak saç kurutma makinesi bir de yastık aldım 20 € ödedim sevgili dostlar. Hepsi de işimi görüyor gayet ufak mufak demeyip marifete bakmak lazım Neyse efendim oradan da çıktıktan sonrayurda döndük, biraz uzanıp, dinlenip, anamızla babamızla ve sevdiceğimizle konuşup hasret giderdikten sonra akşamki maça gitmek için yola koyulduk sevgili okur.

Oranienstraße'de kurulan dev ekrana gittik fakat gittiğimizde polisler tüm yolları kapamışlardı içeri giremedik. Sevgili okur sana şunu söyleyeyim berlinin neredeyse yarısı Türkmüş ben bunu orda anladım. Arkadaş bu nasıl bir Türk selidir? Bu nasıl bir istiladır ? Bir foto çektim fakat makinem sadce bu büyük ekranın bulunduğu mekanın çok küçük bir parçasını çekebildi. Diğer her tarafta Almanlar Türkler sokaklar ağzına kadar Türk dolu sevgili dostlar, hep beraber maçı izlemek için biryer arıyorlar.


Nese maçın ilk yarısını bir Irısh Pub'ın penceresinden bakarak mülteci gibi izledikten sonra ikinci yarı için bir Nijerya barına girdik ordan devam ettik. 3. golü de yedikten sonra mekanı terkettik sevgili dostlar ve akşamki Klosterstraße'de WBF  adlı bardaki Erasmus partisi için diğer arkadaşlarla buluşmak üzere yola koyulduk ailecek buluştuktan sonra mekana gittik, eğlendik, içtik çeşitli biralar denedik, çeşitli insanlarla tanıştık, muhabbet ettik vs. vs.

Hadi Bakalım görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder