7 Ekim 2010 Perşembe

Eastgate Yurt ve Doğa

Efendim tüm bunların yanında bir de Bürgeræmt denen (bizdeki muhtarlık gibi biryer) vatandaşlık bürosuna gidip kaydınızı yaptırmanız gerekiyor. Bunlardan bir tanesi de Marzahn'da efendim. Ayrıca bu kayıt sizin için çok önemli çünkü banka hesabı açarken, oturma izni için vs gerekli olacaktır.

Ayrıca Bürgeramtla ilgili bişi daha söylemek istiyorum, bir sistem mevcut sevgili dostlar o da şöyle ki numaratörden numaranızı aldıktan sonra numaratöre telefonunuzu veriyorsunuz ve sıranız geldiğinde numaratör size mesaj yolluyor, bu sayede saatlerce sıra beklemeniz gerekmiyor. Evet saatlerce diyorum çünkü Burgeræmt'da bu gayet normal.

Bu işimizi de hallettikten sonra Marzahn'da bulunan Eastgate alışveriş merkezinde Satürn elektronik markete girip kendime bir Alman telefon numarası aldım sevgili okur, operatörün adı "Bladu.de" Buradaki herkes en uygun hattın bu olduğunu söyledi, ben de gidip onu aldım. Şöyle ki 10€ ödeyip simkart alıyorsunuz ve içinde size kullanmanız için 10 € yüklü geliyor yani hattı ücretsiz almış oluyorsunuz. Ayrıca gayet uygun fiyatlandırması mevcut herkese tavsiye ederiz.

Neyse efendim bu işimizi de hallettikten sonra karnımızı doyurmak için gidip  ChinaPfanne yedik. Gayet güzel, leziz bi Asya yemeği kendileri. Bildiğin Noodle da çaktırma!





Yemeğimizi de yedikten sonra sevgili dostlar, yurdumuzda yemek için bişiler almaya markete girdik , bu arada yurt demişken sizlere biraz yurdumdan bahsetmek istiyorum gençler;

Neredeyse ormanın içinde denebilecek kadar yeşil bi ortamda, şehir merkezinden biraz uzakta hatta öyle bir uzaktaki etrafta koyun parkı var öyle bi uzakta yani... Nese efendim gayet şirin insana huzur veren bi ortamı var yurdumuzun. Gerçi yurt diyorum da bir apartman dairesi düşünün, 2 oda+1 salon, şimdi sevgili okur bu salonda ben kalıyorum diğer bi odada Bangladeşli bir arkadaş kalıyor diğer bir odada da Vinetnamlı bir arkadaş kalıyor mutfağımız ve banyo tuvaletimiz bu üç kişi için ortak öyle bir yurt. Ayrıca yurtla ilgili çok hayret ettiğim bir olay var ki o da şudur; sevgili okur herkesin oda anahtarı dışardaki ana kapıyı açabiliyor hatta ve hatta bu anahtarlar tüm ana kapıları açabiliyor ama kimsenin anahtarı kendi odasından başka kapıyı açamıyor. Gülmeyin olum kafam karıştı. Sevgili canlar yurdumuzla ilgili tek sorunumuz internetimizin olmamasıdır. Herkes kendi internetini kendisi almak zorunda, bu internet için de Alice isimli provider gayet uygun deniliyor fakat daha başvuramadım. Açılış parasıdır, ilk taksittir vs. bir sürü işi var. Bekletiyorum onu biraz sizlere böyle cafelerden yazıyorum biraz idare edin...

Bakınız bu da koyun parkı;

                                       

Sevgili gençler yurdumuz neredeye ormanın içinde dedik, biraz da bu orman tarafından bahsedelim, İnsana bu kadar huzur veren bi ortam daha yoktur sanıyorum, yemyeşil sevgili okur. Tram denen ulaşım aracının istasyonu aşağıda görülen manzaraya sahip. İşin orman tarafı bek bir görünmemiş ama anladınız siz onu zeki insanlarsınız...


Nese efendim sabah kahvaltıda ve akşam yemeğinde yemek üzere yiyecek bişiler almak için bir markete girdik alışverişimizi yaptıktan sonra yola koyulduk yurdumuza geldik ve akşam  Prenzlauerberg de NBI denen barda International partide tanıyabildiğimiz kadar insan tanımaya çalıştık. Yunanistan'dan, İtalya'dan, İspanya'dan, Polonya' dan,Amerika'dan vs. vs. Açıkcası dünyanın her tarafından insanla muhabbet etme şansınız var. Bildiğiniz kültür kaynaşması. İstediğiniz kültür hakkında istediğiniz her şeyi öğrenebilirsiniz öyle de güzel bir ortam.

Hadi bakalım sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder