23 Ekim 2010 Cumartesi

Ülke ve İnsanları Hakkında Bilgi

Sevgili dostlar size biraz Alman halkından,Almanya'da yaşamdan vs.  bahsetmek istiyorum.

Bakınız güzel insanlar ben hayatımda bu kadar rahat insanlar görmedim. Otobüste, trende her yerde isteyen kafasına göre takılabiliyor. Şöyle ki; isteyen trene otobüse köpeğiyle biniyor, isteyen eğer hastaysa beyninin tamamını dışarı çıkarabilcek bir basınçla peçeteye burnunu boşaltma girişiminde bulunuyor. Evet evet aynen böyle sevgili dostlar. Ulan kimse de dönüp yahu kardeşim sen ne yapıyorsun demiyor. Gerçi dünya böyle olmalı bunlar doğal ihtiyaçlar.

Akşam saatlerinde trenler ağzına kadar dolu oluyor sevgili okur ve genelde yaşlı başlı insanlar işinden dönen insanlar falan ama bakınız şöyle bir olay var herkes yine kafasına göre bağırarak konuşabiliyor, deliler gibi bağırarak kahkaha atabiliyor. Aynen yine kimse dönüp de beni rahatsız ediyorsun yorgunum falanım da filanım demiyor, herkes normal karşılıyor. Türkiye'de olsa yemediğimiz laf kalmaz belki otobüsten bile atılırız. Bu konuda söylemem gereken şey şu ki Alman yaşlıları Türk yaşlılarına göre daha bi sabırlılar sanırım.

Bir de trenler hakkında şöyle bir olay da var kimse yaşlılara yer vermiyor arkadaş. Yer vermeyi bırak, millet kendi çantasını da bir insanmışcasına koltuğun birine oturtuyor kimse de çıkıp orada çantanın yerine ben oturabilir miyim demiyor ben de bunu anlamıyorum. Bi kavga çıkcek ama du bakali.

Evet gençler Alman halkı deli gibi bisiklete biniyor 7'den 70'e herkes bisiklet üzerinde.Yalnız buraya dikkat bu tabiri mecaz kullanmıyorum tam olrak 70 yaşında bembeyaz saçlı bir babanneyi ya da anneanneyi bisiklet üzerinde alışverişe giderken ya da bisikletiyle beraber trene binerken görebilirsiniz. Burada herkes bisiklete biniyor sevgili dostlar ben de bir tane alacağım ama kışın geçmesini bekliyorum gayet de ucuz bisikletler 40-50 euro arası çalışır vaziyette antika bir bisiklet bulabilrsinz.

Evet efendim bütün bunların yanında şunu da söylemek gerekir ki bu ülkede herkes bir şey okuyor arkadaş trende eli boş birini görmedim ben daha bugüne kadar. Bir durak bile gidecek olsa adam açıyor kitabını üç beş cümle okuyor. Ben de elimde sözlük aldığım 6-10 yaş arası çocuk kitaplarını okuyorum heh... Çocuk kitabı okuyor diyip de gülme hiç öyle gayet de zor kitaplar, resimli falan işte. Boyama kitabı gibi...

Bakınız sevgili gençler size bir şeyden bahsetmek istiyorum, burada çok saçma bir banyo ve tuvalet sistemi var. Adamların kafası çalışmıyor mu yoksa bilerek gıcıklığına mı yapmışlar bilmiyorum ama bir klozet sistemi var üşenmedim şimdi gidip fotosunu çektim.


Şimdi bu deliğin bu kadar önde olmasının amacı nedir yani? Çok afdersin ben tuvaletimi yaptıktan sonra ne çıkardım diye bakmak isteyen mi var onu da anlamadım. He şu da var çok afdersin de küçük tuvaletimizi yaparken deliği nasıl tutturalım biz şimdi yani? Olmaz sevgili okur saçma sapan bir sistem yani! Olmaz! Böyle olmaz bu işler!

Ayrıca bu sadce benim yurdumda mı var yoksa her yerde mi mevcut bilmiyorum ama eğer ki her evde mevcutsa vay bu memleketin haline. Bakınız şimdi diğelim ki siz banyonuzu yıkamak istediniz. Yıkadıktan sonra suyun gideceği bir gider yok sevgili okur yıkadıktan sonra bir o suyu temizlemekle uğraşıyorsunuz. Evet yıkadım da biliyorum olum. İki saat süngerle o yerdeki suyu temizleyeme çalışanlar anlar benim halimden... Sağolsunlar iki ev arkadşım var öyle bir temizler ki (!) 1 senedir temizlememişler banyoyu baktım olcak gibi değil kendim temizledim adam ettim. 2 saatimi aldı. Ah Ayten bir bilsen nelerle uğraştım, yerler bildiğin çamur olmuş, saçlarla falan beraber katman oluşmuş artık. Lavabonun üzeri sümük mü dersin sabun mu dersin traş köpüğü mü dersin herşey mevcuttu yani. Şimdi hastalık kapıcam korkusuyla gittim temizledim ama temizlerken de hastalık kapmış olabilrim yani o kadar iğrençti yemin ederim. Banyoya girmeye korkuyodum olum o kadar berbat bi hali vardı.

Şimdi temizledim kapıya da yazdım bunları bunları yapmayın falan da filan. İki gndür iyiler eğer yine aynı olay olursa direk şikayete giderim bu pisliğin içinde yaşanmaz olum bu ne amk.




Tuvaletten başlamışken, bir de bu kadar rahat bir millet demişken burada  tüm umumi erkek tuvaletlerinde olan bir saçmalığa daha değinmek istiyorum. Bu ülkede pisuvarlar arasında paravan yok! Tuvaletini yaparken çok afdersin milletin pipisini görüyosun. He ben kimsenin özeline girmek istemiyorum diyorsan o da senin tercihin ama onun da evine gidene kadar prostat olma garantisi var çünkü her umumi tuvalette klozet yok. He bir de inadına pisuvarlar birbirine o kadar yakın ki tasarlayan gay midir nedir çözemedim...


Gençler bu yazı fotolardan dolayı sadece tuvaletler hakkındaymış gibi görünse de içinde gayet normal şeyler de barındırıyor. Sizlere bir de şundan bahsetmek istiyorum bakınız yurduma çok yakın (Landsberger Allee ) 50 metrelik bir olimpik havuz mevcut normalde giriş 2.5€ fakat yurttan bir görevliyle gittiğinizde  öğrenci olduğunuz için 1€ sevgili dostlar. Giriş ücretini ödedikten sonra istediğiniz kadar kalabiliyorsunuz içeride buyrunuz bu da adresi

Schwimm- und Sprunghalle im Europasportpark SSE
Paul-Heyse-Straße 26
10407  Berlin 
Hadi görüşürük gari...



                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder