3 Ekim 2010 Pazar

Valiz toplamak... belki de toplayamamak...

Evet sevgili okur seyahate çıkmanın en büyük zorluklarından birisi de valiz hazırlamaktır sanırım =) hatta bu seyahate çıkan tam bir yıl dönmeyecek ise işte o zaman başınız belada diyebiliriz .. =) Valizinize koymanız gereken o kadar çok şey vardır ki bir yandan anneniz oğlum yanına iplik de al belki bişi dikmen gerekir derken diğer yandan babanız oğlan hayatında bi sökük dikmiş mi bi onu sor da ona göre iğne iplik ver diyebilir =) , bi yandan anneniz oğlum almanya soğuk olur valizine kışlık yorgan da koy derken  siz daha elbiselerinizi nasıl sığdırabileceğinizi düşünürsünüz, bir yandan anneniz valizinize makas koymaya çalışırken diğer yandan babanız tüm eksikleri koydunuz bi makas kaldı onu da koydunuz artık valizi kapatabilrsinz diyebilir.. =) Siz tüm bunların yanında kafanızda acaba bu t-shirt alınmalı mı orada giyermiyim acaba bu pantolonu bıraksam mı ağırlık yapmasın diye kafanızda binbir türlü tilkiyi gezintiye çıkarırsınız .. =)

Nese sevgili okur valiz hazırlamaya başlamadan önce sana tavsiyem önce bi liste yapman yönünde olacaktır çnkü diğer türlü evde ne var ne yok oraya götürmek isteyeceksindir garantisini veriyorum sana göre herşey orada lazım olacaktır ama oturup uzun uzun düşününce "buna gerek yok" kararını alabiliyorsan sen olmuşsun artık valiz hzırlayabilirsin demektir =)

Ben dolabımda ne var ne yok valizime doldurdum daha tartmadım ama aşağı yukarı 20 kg falan gelir =) biletimi pegasustan aldım ve pegasus dış hatlar için 30 kg bagaj kapasitesi +8kg el bagajı+laptop çantası şartı koşmuş ve aynı zamanda diğer firmalar gibi valizinizin boyutu da onları hiç mi hiç ilgilendirmiyor yada en azından sitesinde bu konuda bir bilgi mevcut değil ama bu konuda bir sınırlama olsaydı yazarlardı diye tahmin ediyorum... =)

Sevgili okur gelelim valizi doldururken neler yapılmalıdır size yer kazandırır =)

 şimdi ilk olarak şunu söylemek istiyorum ki vakumlu poşet denen bir ürün mevcut sanırım bundan herkesler haberdardır  =) bakınız şöyle birşey

Nese efendim bu vakumlu torbalar içine konan elbiseleri elektrik süpürgesiyle havası alındıktan sonra  hacimden kazanma amacı güdüyorlar fakat gelin görün ki amaclarına tamamen ulaştıkları söylenemez sevgili okur çünkü her yernden eşit miktarda hava çekemediği için bir tarafı yuksek olurken bir tarafı alçak oluyor bu da size valizde fazlasıyla yer kaybettiriyor aynı zamanda  vakumlu torbaları alırken ebatlarına ve kendi valiz ebatlarınıza dikkat ediniz ..

Nese efendim sonuç olarak vakumlu torba benim işime yaramadı açıkcası havlu ,silikon yorgan yada kazak sıkıştırması yapmayacaksanız bu ürünü tavsiye etmiyorum.. =)ben elbiselerime bildiğiniz gömlek katlaması yaptıktan sonra bunları dikey pozisyonda valize kendi ellermle pres yaparak yerleştirdim daha sonra valizin kapağını kapatmak için bi çıkıp üstüne oturmadığım kaldı sanırım ama ister inanın ister inanmayın tüm dolabımı bu valize sığdırdım üstüne bir de kapağını kapattım efendim =)

Ve son olarak sevgili okur şunu şöylemek istiyorum ki valiz hzırlama işini sakın ama sakın son bir kaç gune bırakma en geç bir hafta önceden hazırlamaya başlaman senin psikolojin açısından çok iyi olacaktır =)

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hadi kalın sağlıcakla.. =)
Not: Sevgili okur ben bu yazımı yazarken deprem oldu az önce baktım şiddetine tam tamına 4.4 büyüklüğünde imiş buradan onu da belirtmek istedim =) hadi bakalım...

1 yorum: