27 Ekim 2010 Çarşamba

Dersler Başlar Dal Sarkar Dar Salkar Delsrer Başlar

Selamlar baylar bayanlar,

Derslerim resmi olarak geçen hafta başladı fakat hakkında ancak bugün yazabiliyorum. Bütün derslerim Almanca. Almancam gündelik dil için kendimi idare edecek kadar yeterli tamam ama derslerde prof.lar resmen saniyede 10 kelime konuşabiliyorlar, ayrıca bir de buna derslerdeki teknik terimler eklenince çok afedersin de çorba oluyor her şey.

Dersleri anlayabilmek tabi ki oldukça zor. Ders saati boyunca anlatılanlardan, aradan kelimeler seçebiliyorum tabi ki ama senin de anlayacağın üzere yeterli değil ama işin sevindirici tarafı  max 3-4 ay içinde bu sorunun üstesinden gelebilirim diye düşünüyorum günden güne dile olan kulak dolgunluğum artıyor ya da en azından ben öyle hissediyorum (bkz: kendini avutmak). Ne kadar yararlı olur bilmiyorum ama Almanca masal dinliyorum internetten fakat bu işi yaparken odaklanıp söyleneni anlamaya çalışmalı mıyım yoksa sadece dinlemek de kulak dolgunluğu açısından yeterli olur mu şuanda onu kestiremiyorum. Bu işi yapmanın en iyi yolu Almanca altyazılı, Almanca film izlemek sanırım bu konuda da araştırmalarım sürüyor. Neyse sevgili okur bu konuda çıkar yollar arıyorum kendime ve bulacağım rahat ol sen.

Gençler bu dil konusunda derslerimin prof.larıyla konuşuyorum bir tanesi dersleri Almanca takip etmem gerektiğini fakat sınavına ingilizce girebileceğimi söyledi bu konuda mutluyum lakin bir diğeri ki bu prof. iki dersime giriyor, sınavları sadece Almanca yaptığını söyledi ve tabi ki siz bilmiyorsunuz hemen söyleyeyim TU-Berlin'de ya da genelleme yapmadan  en azından TU-Berlin Gemi inşa Bölümünde sınavlar oral yapılıyor. ''E başka yerde anal mı yapılıyor?'' Sus lan terbiyesiz seni! Konumuza dönersek, sınavlarda prof.la karşılıklı konuşarak sınav oluyorsun ki biz bazı konuları ana dilimizde bile anlatmakta zorlanırken Almanca nasıl anlatacağım onu da merak etmiyor değilim. O Almanca öğrenilecek huleyn!

Sevgili okur burada eğer aldığın ders iki part ise yani örneğin " XYZ dersi I-II " diye geçiyorsa sen istersen birinci dönem sonunda  bu dersin birinci partından 45 dakikalık bir final sınavına, ikinci dönem de ikinci partından 45 dakikalık bir final sınavına girebiliyorsun fakat aynı zamanda istersen birinci dönem sınava girmeyip, ikinci dönem iki parttan birden 1 saatlik bir final sınavına girebiliyorsun. Aynı dersi aldığım Alman arkadaşların tavsiyesi iki dersi de alıp ikinci dönem ikisinden birden 1 saatlik final sınavına girmek yönünde ki burada herkes böyle yapıyor imiş. Sevgili dostlar bu konuda ben daha bi karar veremedim hangisinin benim açısından daha avantajlı olacağını şimdi kestiremiyorum bu konuyu daha iyi araştırıp öyle karar vereyim istiyorum.

Ayrıca burda bizdeki gibi otomasyon sistemi yok istediğin derse gidebiliyorsun. Sadece ilk derse gidip adını listeye yazman senin açından yararlı fakat bu adını listeye yazma işi bir derse kayıt anlamı taşımıyor sadece derslerde olan bitenden haberdar olma, hocalardan mail alabilmekle ilgili. Efendim ayrıca burada isis diye bir otomasyon sistemi mevcut bu sisteme girebilmek için hocaların belirlediği şifrelere ihtiyacınız var bunu da ilk derste elde ediyorsunuz. Ne işe yarar bu isis diyenleriniz olabilir. Bakınız dostlar bu sisteme hocalar derslerle ilgili dökümanları, derste üzerinde konuştuğu slaytları ve ders hakkındaki her türlü bilgiyi vs. ekliyorlar bu sayede siz de okula USB götürüp hocam bu slaytı alabilr miyim demiyorsunuz.

Gençler ayrıca bakınız size önemli bir bilgi vermek istiyorum, burada aldığınız yabancı dil kursunu ECTS olarak Learning Agreement'a ekleyebiliyoruz. Evet tamam her şey çok güzel hem dil öğren hem ECTS kazan vs. İyi de ulan bu kurslar için internetten online kayıt olmamız gerekiyor imiş kimse çıkıp da bunu bana söyemedi ne üniversiteden bana mail geldi, ne de Erasmus toplantısında bunu bize söylediler. Sonuç olarak ilk etapta ben bu kursu alamadım sevgili okur. Fakat şöyle de bir durum var ki online kayıt yaptırsan bile ilk derse gitmezsen yerini kayıt yaptırmasa da o derse gelen ve o dersi gerçekten isteyen başka biri alabiliyor. Ben de bunlardan ve dersi kaptım. Nihahaha! Gelseydiniz ulan dersinize siz de...

Şu anda dersler hakkında aklıma başka bir şey gelmiyor şimdilik hoşçakalın ilerde bi gelişme olursa ya da aklıma başka bir şeyler gelirse bu yazıyı editlerim.

Hadi kalın sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder