27 Kasım 2010 Cumartesi

Berber Sorunu

Bu konu hakkında da yazmadan edemeyeceğim açıkcası. Bakınız sevgili gençler eğer ki bir Erasmus öğrencisi isen 10 aylık Erasmus hayatının önde gelen sorunlarından birisi de berber konusudur. Bir çok Erasmus öğrencisi saçını kendi kesiyor ya da arkadaşına kestiriyor. Gülmeyin olm bildiğin arkadaşına kestiriyor! Hatta bazıları sırf saçını kestirmek için bir haftasonu ülkesine dönüyor. (bkz: Polonya)

E iyi de neden millet Almanya'da berbere kuaföre gitmiyor ? Anlatayım hemen; şimdi sevgili okur burada kuaförler, berberler son derece pahalı. E açıkcası bir Erasmus öğrencisi o kadar parayı da berbere vermek istemiyor  aynı zamanda  bu kadar pahalı olmasına rağmen kesim işi bittikten sonra aynaya baktığınızda gördüğünüz manzara içler acısı...

 Benim haftasonu ülkeme dönme gibi bi imkanım yok, saçlarımı arkadaşlarımın ellerine ya da kendi ellerime  teslim edecek kadar cesaretim de yok o yüzden sevgili okur ben saçlarımı 10 ay boyunca uzatmaya karar verdim. Açıkcası ilk defa böyle bir karar alıyorum, 10 ay çok uzun bir süre, 10 ay sonra neye benzerim ne olurum inan bilmiyorum ama uzatıcam kararlıyım şu anlık. Sakal olayına gelince, sakallarıma yaklaşık bir 3 senedir hiç jilet vurmadım yani yüzümde hep sakal vardı. Türkiye'de iken hem berber muhabbeti için hem de sakallarımı kestirmek için ayda bir berbere uğrardım ama burada her ay sakal kesimine 5-10€ arası bir para vermektense gittim 20€ verip bir makine aldım. Grundig marka gayet de işimi görüyor şimdilik haftada bir kendim kesiyorum evde. Makine bozulana kadar aynen devam...

Bu arada Almanya'daki Türk berberleri hakkında ilginç bir olay anlatmak istiyorum. Yine hep beraber Erasmuslularla buluşmuştuk fakat aramızda yeni biri vardı. Hangi ülkeden olduğunu tam hatırlayamıyorum şu anda fakat Meksika yada İspanya olabilir. İşte tanıştık, isimler söylendi, konuşuldu sonunda nereden geliyorsun sorusu sorulduğunda Ben Türkiye dedim ve bana yüzünü göstererek neden bunlar düz değil dedi. Lan diyorum bu çocuk neden bahsediyo. Sonra anladım favorilerden bahsediyomuş. Dedi Almanya'da tanıştığım her Türk'ün favorileri böyle ince dümdüz. (Şimdi anlatamadım nası olduğunu ama böyle ipince, uzun, dümdüz işte şimşek gibi. Heh! O günden sonra sokakta yürürken falan hep dikkat etmeye başladım, Almanya'daki Türk berberlerinde bir hastalıkvmıdır bu  gençler arasında moda mıdır anlamadım ama gerçekten yüzde doksanının favorileri öyle dümdüz...

Allah herkese şimşek gibi favori nasip etsin... Hadi bakalım kalın sağlıcakla

2 yorum:

  1. vallahi türklerin favorileri hakkında tespiti yapan arkadaşı kutluyorum, bizde de hep muhabbeti olan bir konudur..:) buarada bizde almanya da erasmuscuyuz, yazıların gayet güzel, iyi eğlenceler..:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim mutlu mesut günler dileğiyle kal sağlıcakla ... =)

    YanıtlaSil