18 Aralık 2010 Cumartesi

Potsdamer Platz

Merhabalar sevgili okur , uzun zamandır yoğunum bloga birşeyler yazamıyorum bundan dolayı kusura bakmamanı dilerim. An itibariyle 2 haftalık Christmas tatil dönemine girmiş bulunmaktayız. Burada Christmas dedin mi hayat duruyor öncelikle bunu belirtmek isterim.Sokakta herkes deli gibi birbirine hediye alıyor, alışveriş merkezleri ağzına kadar dolu.Yani demek istediğim buradaki Christmas çılgınlığı anlatılcak gibi değil. Ayrıca Christmas'ın güzelliklerinden bir tanesi de şudur sevgili dost, bakınız güneş battıktan sonra sokaklardaki ışık şölenlerine hayran kalmamak elde değil. Şehrin önemli yerlerinde, içinde küçük dükkanların olduğu şirin ve ilginç pazarlar kuruluyor buralara WihnachtsMarkt deniyor.
Bakınız Potsdamer Platz'da bulunan pazardan iki foto (evet soldaki fotoda asılı olanlar çeşitli donlar içlikler vs. heh... )

 
 
Bu arada dostlar Potsdamer Platz demişken daha önce kendisinden hiç bahsetmediğimi şimdi farkettim. Bu kadar güzel ve önemli bi yere ayıp etmişiz doğrusu. Efendim bu meydan 1920'lerde Avrupanın en işlek en canlı merkezi ünvanını taşımakta imiş. Şimdilerde Avrupanın olmasa da Berlin'in en gözde en işlek  mekanları arasında yerini koruyor diyeiliriz. Potsdamer Platz demişken Sony Center demeden olmaz sevgili dostlar. Sony Center 2000 yılında afedersiniz 750 milyon € luk bir bütçeyle kurulup bu 10 yıllık süre zarfında Berlin'in sembollerinden biri ünvanını eline geçirmiş ki bu ünvana kesinlikle haklı olarak sahip bunu da söylemeden geçmeyelim. Geceleri muhteşem bir ışık şöleniyle Potsdamer platz'ı aydınlatan bu yapıdan baş döndürücü güzellikte bir foto eklemek istiyorum izninizle.


Tahmin edeceğiniz üzere bu fotoyu ben çekmedim sevgili okur.

Bakınız sony Center dediğimiz yerin içinde mağazalar, restoranlar, ofisler, müzeler ve doğal olarak bir de Sony satış merkezi bulunuyor. Efendim bu mekanda üstte gördüğünüz devasa şemsiye kafasına göre renkli ışık oyunları yaparak adeta sizi mekana hapesiyor. Sürekli etrafınızı seyretmekten eve dönme vakti geldiğinde hafif bir boyun ağrısı hissetmeniz gayet doğal.

Ayrıca Sony Center'da bulunan film müzesi kesinlikle ziyaret edilesi bir müzedir. Ben film çılgınıyım efendim diyorsanız burası tam size göre diyebilirim. Amatör tekniklerle üretilen ilk filmlerden, dijital filmlere kadar sinema tarihine ışık tutan birçok eseri görebilir, filmlerin yapım süreçlerine ilişkin ilginç bilgiler öğrenebilirsiniz. Buyrunuz internet adresi :
http://www.filmmuseum-berlin.de/


Sayın okur bir de bu meydana şöyle bir olay kurmuşlar bildiğiniz buz dağı var ve insanlar bizim şambriyel dediğimiz aparatlarla (kusura bakmayın başka bir isim gelmedi aklıma) deliler gibi kayıyorlar. Ben daha denemedim ama en kısa zamanda deneyeceğim. Bakınız bu da bir görüntü...

Potsdamer Platzda bulunan üç güzel binadan bir görüntü buyrunuz...



Efendim Potsdamer Platz'da ayrıca Legoland bulunmakta, gidip görülesi hayran olunasıdır. Çocuklar için diye düşünmeyip gidip görünüz tavsiye edilir. Yalnız biraz pahalı hatta baya pahalı efendim dikkat ediniz buna promosyon bulunca falan gidiniz. İçerde neler oluyor efendim, ne var ne yok diye soranlar için buyrunuz internet sitesi     http://www.legoland.de/


Hadi bakalım sağlıcakla kalın...

1 yorum:

  1. slm
    ben almanya da üniversite okumak istiyorum orada üniversite fiyatları baya uygunmuş.
    yasam giderleri hakkında biraz bilgi verirmisiniz.

    YanıtlaSil