25 Aralık 2010 Cumartesi

Frohe Weihnachten

Sevgili dostlar daha önce sizlere yurdumu ne kadar çok sevdiğimden ve yurtta bir sürü etkinliklerin olduğundan bahsetmiştim. Her Pazar günü yurtta Almanca bir film gösterimi, her Pazartesi günü ise İngilizce bir film gösterimi oluyor. Her Salı, Perşembe ve Cumartesi havuza yüzmeye gidiliyor, her Pazartesi gitar dersleri oluyor ve aynı zamanda her Perşembe ve Cuma da yurdun barı açık oluyor efendim. Bu sayede bir yurdunuzdan birçok insanla tanışabilir Almancanızı geliştirebilir etkinliklere katılabilir ve canınız sıkıldığında bara gidip birşeyler içip sohbet edicek birilerini bulabilirsiniz. Okuluma yaklaşık bir saatlik bir mesafede bulunmasına ve ilk iki ay kaldığım odada sorunlar yaşamama rağmen yurdumu sırf bu güzel ortamı ve sıcak insanları nedeniyle bırakmadım. Bu arada yeni odam hakkında hiçbir şey yazmadım fakat çok memnunum bunu da burada belirtmiş olalım. Neyse konudan baya bir saptık...

Bakınız sevgili gençler gelmek istediğim nokta şu; yurdumda yaklaşık bir hafta önce bu etkinliklerden biri daha vardı Weihnachten (Christmas) gecesi. Bu gecede efendim Glühwein(sıcak kırmızı şarap)  içildi, eğlenildi, oyunlar oynandı. (Bu arada  yurtta langırt var ve dediğim gibi canımız her sıkıldığında gidip oynuorz. Ben defans oynuyorum ve afedersiniz attığım klas gollerin haddi hesabı yok yani yurdun en iyi oynayan çocuğuna kafa tutuyorum şu sıralar ayağınızı denk alın çizerim len! Neyse konumuza dönelim efendim bu Christmas gecesinde dediğim gibi yedik, içtik, eğlendik sonunda çok güzel bir etkinlik oldu açıkcası çok hoşuma gitti, paylaşayım istiyorum.

Bakınız herkes evinden artık kullanmadığı ya da yeni satın aldığı bir eşya ya da hediyeyi paketleyip getirdi. Ben 1983 basımı bir Almanca çocuk kitabı götürdüm. İkinci el pazarından almıştım ve son derece değerli olduğunu düşünüyorum. Daha sonra sırayla oturuldu ve bir bardağın içindeki zarları atarak 2 ya da 5 getiren gidip kendisine istediği hediyeyi masanın üstünden aldı efendim. Fakat oyun daha bitmediii. Masanın üstündeki hediyeler bittikten sonra herkes hediyesini açtı sevinenler oldu üzülenler oldu vs. vs. daha sonra tekrar zar atıldı, bu sefer tam olarak toplam 8 dakikamız var ve bu 8 dakika boyunca 2 gelince herkes elindeki hediyeyi sola, 5 gelince sağa verecekti ve 6 gelirse isteyen gidip istediğinden beğendiği hediyeyi alacaktı. Bu süreç oldukça komik ve eğlenceliydi. Bana çok güzel bi hediye geldi ya da saçma bi hediye geldi deme şansınız yok çünkü sürekli değişiyor. Neyse efendim  sonuç olarak 8 dakika sonunda kimin elinde hangi hediye kaldıysa artık o sizin oluyor. Bana bu saat kaldı, oldukça hoşma giden bir saatti açıkcası bende kalması için baya bir bekledim diyebilirim. Şaka len şaka! Millet ne hediyeler götürdü bize kala kala bu kaldı te allam...


Bu güzel günü de böyle noktaladık efendim hadi kalın sağlıcakla






.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder