30 Eylül 2010 Perşembe

Bloke Hesap ..

Evet sevgili okur  aranızda Blog mantığı bu değildir  bi yazı bitirilip hemen diğerine başlanmaz ki canım demeyiniz lütfen çünkü burada tecrübelerimizi paylaşmaya çalışıyoruz =) gitmeden önce tüm bunları halledip daha sonra guzel eğlenceli yazılar yazmaya çalışıcam ama önce bizden sonraki arkadaşlarımıza çok faydası olucak olan şu bilgileri bi verelim değil mi ama ... =)

 Gelelim başımızın belası bloke hesaba efenim bloke hesap şudur ki siz parayı gitmeden önce vizeyi alabilmek için Deutsche Bankta açtırdığınız hesaba buradan 2130 € kadar bir parayı swift yaparsınız ki bu olaydan deutsche bak 50€ buradan gönderdiğiniz banka da (işbankasından gönderdim ben) bi 40 lira kadar kesinti yapıyor o yuzden bunları da dikkate alarak 2180€ para yatırınız.Nese efenim parayı yatırdıkdan sonra almanyadaki bankamız bize  bu paraya ben el koyuyorum 10 ay boyunca istediğim gibi işletirim ama sana bu paradan sadce ve sadce 213€ aylık harclık veririm diyor ama dikakt ediniz tamıtamına 213€ ... ben ilk ay 300 çekip daha sonra 100 çekicem sonradan da 50 çekerim demek yok aylık tamıtamına 213€ efenim
Ayrıca bu bankada açtırdığınız hesabı almanyaya gittiğinz zaman mevduat hesabı olarak da kullanabilirsiniz isterseniz bunu da belirtmekte yarar var.

Evet sevgili dostlar bu hesabı nasıl açtırıyoruz biraz da ondan bahsedelim
Şimdi ilk olarak bankaya mail atıyoruz mail adresimiz db.student@db.com dur attığımız maili ingilizce veya almanya her iki dilde de yazabiliriz aynı zamanda deutsche bank da attığı her maili bir almanca bir de ingilizce olarak atmaktadır efenim bu da biline... Nese mailimizi atıp derdimizi anlattıktan sonra gerekli belgeleri bize göndermelerini istiyoruz mail vasıtasıyla pdf formatında gelen belgeleri doldurduktan sonra çıktısını alıyoruz ve pasaport fotokopisiyle beraber konsolosluğun hukuk bürosuna gidiyoruz belgedeki gerekli yerleri bürodaki bayanın gözleri önünde atıyoruz daha önce bu yerleri imzalamıyoruz dikkat ediniz buraya kırmızıyla da yazdım efendim uzaktan gelicek olanlar için sorun çıkmasın...daha sonra bayan bize bu belglrin onaylatılmış halini teslim ediyor ve bu şekilde pasaport fotokopisiyle beraber biz bu belgeleri almanyaya deutsche bank açık adresine kargoyla yada postayla gönderiyoruz yalnız zamanınız kısıtlı ise kesinlikle kargoyla gönderiniz aras kargo hem ucuz hem de diğer kargo şirketlerine nazaran biraz daha erken teslim ediyor gibime geldi benim diyebilirim tüm işlrimi aras kargoyla halletim ve yanılmıyorsam aras kargo beşiktaş yıldız şubesinin YTÜ öğrencilerine indirimi var ...
Evet efendim  belgeleri de yolladıktan sonra  yaklaşık bir buck iki gun içinde banka hesap açıldı belgesini IBAN numarasını bankayla ilgili her türlü kodu bir maille yine pdf formatında size yolluyor ve işte sancılı dönemim başlangıcı  2130€ civarında parayı nasıl bulacaksınz yaklaşık 5000 lira bi para hatırı sayılır bi miktar
işte bu sebepledir ki efendim vizeye yaklaşık iki ay öncesinden başvurunuz aman nasılsa hallederim deyip de son gune bırakmayınız bu yüzden bir çok arkadaşım derslerine yetişemediler..Şunu da belirtmek isterim ki normalde erasmus öğrencilerine vizeleri max 2 gün içinde teslim ediliyor eğer ki dosyanız sorunsuz ise..dikkat ediniz dosyanız sorunsuz ise dedim zira bloke hesap çok büyük bir sorun efendim..
Evet sevgili okur ben bu parayı 2 ayda temin edebildim daha doğrusu doğru zamanı bekledim diyelim .daha sonra paramızı gidip bankaya yatırdık ve bankamızdan aynı zamanda hem bize hem de konsolosluğa gönderilen para yatırılmıştır belgesini alıp pasaportumuzu da alıp konsolosluğa gidiyoruz ama orda kimse derdimizi dinlemiyor nasıl mı şöle ki.. tmm sen ver biz hallederz tmm anladım senin derdini ver sen biz iletiriz gibi konusup sizi vize bölümünün kapısından içeri almıyorlar efendim nse kapıdaki görevliye belgelerimizi teslim ediyoruz ve tam tamına bir haftalık bir sıkıntılı süreç başlıyor ve biz bu bir hafta zaman zarfında kelimenin tam anlamıyla diken üstündeyiz acaba bir sorun mu çıktı adam ben iletirim dedi ama iletmedi mi ya bi sorun çıkarsa demekten kendinizi alamıyorsunuz çnkü gitmenize saedce ve sadce 1 hafta kaldı üstelik uçak biletinizi de son bir hafta önce almanın verdiği saçmalıkla neredeyse iki bilet parası ödüyorsunuz. ya biletim yanarsa  ya vizem geç gelirse gibi milyar tane soru kafanızda dans ediyor nse ki tam bir hafta sonra vizeniz kargoyla elinize ulaşıyor efendim ve siz de rahatlıyorsunuz ve bu sancılı süreç de son buluyor
Burada yazarken 5 dkkamı aldı siz okurken 1 dakikanızı bile almadı ama benim tam tamına 1buck ayımı aldı bu süreç sevgili okur ve bu bir buçk ayda nasıl bir psikolojik durumda olduğumu varın siz düşünün =)
Nese bu yazının da sonuna geldik gibi eklemem gereken bir kaç harf kaldı snrm =)
Kalın sağlıcakla sevgili canlar ...Hadi bakalım =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder