30 Eylül 2010 Perşembe

Vize.......

Evet efendim başlığımızdan da anlaşılacağı üzere bu yazımızda konumuz vize ve Alman konsolosluğu (:
Sevgili Canlar benim erasmus hayatımın başlangıcında başımı en çok ağrıtan konudur vize konusu nasıl mı ? şöle ki biz bütün evraklarımızı hazırlayıp bu vize randevumuzu aldık efendim.
Evraklar:
1. Müracaat şahsen yapılmak zorunda 
2. 2 adet İkamet Müsadesi Başvuru Formu 
3.  Varsa eski Pasaportlar sunulmalı 
4. Vize müracaatından itibaren en az 12 ay geçerli olan, imzalanmış Pasaport. 
5.  3 adet Biometrik vesikalık resim 
6.En az 90 günlük, Seyahat ve Sağlık Sigortası aslı ve 2 fotokopisi 
7. Tam Tekmil vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği aslı ve 2 fotokopisi. 
8. Almanyadaki Üniversiteden Dilekçe yazısı aslı ve fotokopisi.
9. Türkiyedeki Üniversiteden bir yazı aslı. 
10. Burs belgenizin aslı ve 2 fotokopisi
11. Ebeveynden Noter tasdikli Taahhütname ve Almanca tercümesi ve Tüm gelir kanıtların aslı 2 fotokopisi 12. Başvuru için Elçilikte 4 numaralı kapıdan giriş yapılmalı 
13. Pasaport fotokopisi

Vize başvurusundan önce  İş bankasına gerekli miktarda para yatırılıp dekont alınır daha sonra iks tarafından yönetilen randevu sisteminden randevu alınır efendim. Tel:(+90) 212 - 340 4900

Tavsiye: Randevunuzu gitmeden en az 2 ay önce başvurunuz ilerde bloke hesap gibi bi sorunlar karşılaşırsanız parayı bulmanız dha kolay olur bu süre zarfında. Bloke hesap da ne ki diyenler biraz sabırlı olunuz efendim =)

NOT: -SEvgili okur taahhütname ve öğrenci belgesi dışında birşeyin tercümesini yaptırma hatta ve hatta bu tercümeleri gidip tekrardan notere onaylatanlar var bunu sakın yapma yeterince para harcıyoruz zaten bide buna harcama sen.. 
           - Oturma iznini doldururken çok afedersiniz yazdım yazdım sildim yazdım yazdım sildim acaba dedim buna bişi derler mi  ? acaba dedim bu yanlış mı oldu sevgili okur inan bir sayfasını bile çevirip bakmadılar kafana göre takıl internette bul bitane hazır doldurulmuş ne yazıyosa onu yaz hiç dert edilcek bi konu değil takma kafana raad ol =)

Evet sevgili dostlar Randevumuzu da aldıktan sonra sevgili dostlar konsolosluğun yolunu tuttuk saat 9a randevum olduğu için ve Tuzlada oturduğumdan dolayı Taksimdeki konsolosluğa gidebilmek maksadıyla sabah saat 6 da kalktım he konsolosluğa gittiğimde oradaki bir panoda gördüm ki bu arkadaşlar her belgenin ikişer tane kopyasını ve asıllarını istiyorlarmış fakat gelin görün ki benim yanımda gelir belgelerinin aslı yok ve bazı fotokopiler eksik hemen onları hallettik efendim.. tüm bunları da hazrladıktan sonra  saat 9 da görüşmeye girdim mi tabiki de hayır saat 11 civarlarında içeri çağırdılar girdim görüşmedeki hanımefendi aynen şöle yaptı gelir belgelerini açıp araba ruhsatlarını ve tapuları direk bana geri verdi bunlar bi işe yaramaz dedi ve vergi levhası üzerinde de "matrahsız" yazısı olduğundan dolayı bi işlem gerçekleştiremem senin bloke hesap açman gerek dedi ve bana bir kağıt uzattı üzerinde hangi bankalarda hesap açabileceğime dair bilgiler falan vardı Nese efendim Almanya bir öğrenci orada sorunsuz yaşayabilmesi için cebinde en az 638 € olmalıdır şartını koşmuş ve bizden de 425 € burs aldığımızdan dolayı aradaki fark kadar parayı on aylık bir süre zarfı için( toplamda 2130€) bankada açtığımız hesaba yatırmamız istendi. Burada şuna da değinmek istiyorum sevgili okur bu bloke hesap sizden istedndiği anda noterden tasdikli taahhütnameye ve bunu ntercümesine ödediğiniz paracıklarınız boşa gidiyor ki bu az buz bi meblağ değil yaklaşık 60-70 lira civarında abartıyor da olabilirim zira hatrlamıyorum kusura bakmayınız.. Bu konuya çok dikkat ediniz ..
Efendim bloke hesap maceramı da bir sonraki yazıda anlatmak istiyorum zira bu sayfa yine yeterince doldu kanaatindeyim =)
5 dkkaya burdayım hemen =)

3 yorum:

  1. Tahattütname ve öğrenci belgesinin çevirilerini notere onaylatıyoruz ama di mi? Bir de öğrenci belgesi direkt ingilizce olsa kabul etmiyorlar mı? İlla Almanca mı olması gerekiyor? Hatırlıyor musun?

    YanıtlaSil
  2. Açıkcası tam olarak hatırlamıyorum.Ama yukarıda da çevirileri tekrardan notere onaylatanlardan bahsettiğime göre onaylatmamışım gibi geldi bana =) Sadece asıllarını onaylatsan yeterlidir.
    İngilizce öğrenci belgesini kabul ederler mi bilmiyorum ama konsolosluk tarafından istenen evraklarda tercümesi istendiği üzere tercümesini yaptırman yararına olacaktır.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle tecrübelerinizle bizi aydınlatmanız çok güzel ben şunu anlamadım senin taahhütnameyi neden kabul etmediler benim de bu Cuma vize randevum varda ben de ona göre önlemimi alayım..Şimdiden teşekkür ederim cevap için.

    YanıtlaSil