30 Eylül 2010 Perşembe

Erasmusa Başlamak...

Evet Sevgili dostlar  bir sonraki yazımda görüşmek üzere derken sanki saatler sonra görüşcekmişiz gibi bir hava yaratmışım onu farkettim şimdi (: en azından bi gün bekleyebilirdik gerçi ama nse artık madem başladık yazmaya sonu gelsin (:
Artık erasmus hakkında bişeyler sölemenin vaktidir diye düşünüyorum... (: Başlıktan da anlaşılacağı üzere erasmusa başlamak evet hemde öyle bir başlamak ki hatta ileriki zamanlarda "Başlarım böle erasmusa" demek... Okuyun ve görün ne demek istediğim ileriki yazılarımda fazlasıyla anlaşılacaktır... =)
    Ve macera başlasın...
Okulda açılan hazırlık ayarında bir ingilizce sınavından gerekli puanı aldıktan sonra yattık kalktık, yattık kalktık bide baktık ki aradan yaklaşık bi 3 ay zaman geçmiş ,listeler asılmış nse gel zaman git zaman daha sonra  en sonunda hibeli olarak bu organizasyona katılma fırsatı yakaladığımızı öğrendik ÖSS den sonra yaptığımız  gibi bir tercih sisteminden sonra Almanya TU Berlin e gitmeye hak kazandık. Tamam Almanya guzel TU Berlin guzel herşey guzel he bide Hibeli gidiyoruz ama ne hibe... Sevgili canlar şimdi devlet bize 425€ hibe veriyo aylık ama biz ordayken bunun sadce %80 lik bir kısmını alabiliyoruz geri kalan %20 sini döndüğümüzde eğerki yükümlülüklerimizi yerine getirebilmiş isek alabiliyoruz..Aranızda "Ben döndükten sonra hibeyi ne yapayım "diyen arkadaşlarımız olacaktır içinizde ama bunun cevabını inanın ben de bilmiyorum..
  Nese gelelim asıl konumuza şimdi sevgili okur biz bu hibeyi aldık almasına da yüzde %80  340€ yapıyor. Yurt 200€ aylık zorunlu sağlık sigortası 65€ ıvırı zıvırı dedkten sonra geriye kalıyo75€ e bu parayla da artık bize manavdan bi kuru soğan bide ekmek alıp yemek kalıyor. 
 Ekonomik açıdan durum böyle arkadaşlar oraya gidip çalışmadan yada aileden para gelmeden geçinmek hayatı sürdürmek imkansız öncelikle bunu belirtmek isterim ulusal ajansın bizlere verdiği bu hibe sadce katkı amaçlıdır buraya dikkat edelim.
 Tüm bu evreleri atladıktan sonra gideceğimiz okula gereken belgeleri gönderiyoruz daha sonra onlar bize bu belgeleri onaylayıp tekrar gönderiyor ( benim belgeleri eksik göndermişler ve ben bunu geç farkettim dün ab ofisine gittiğimde bana o belgeler olmadan hibeni yatırmayız dediler gel de çık işin içinden şimdi) kabul belgenizin,application formunuzun,learning agreement'ınızın zamanında elinize mühürlenmiş ve onaylanmış bir şekilde geçmesine dikkat ediniz.
Nese efendim belgeleriniz de geldi elinize e artık vizeye başvurma vaktiiiii (:
Şöle bi baktık da bu yazıda baya bi karakter harcamışız vize olayı da bi sonraya kalsın ...
Hemen geliyorum  (: Bekleyin 5 dkkaya burdayım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder